Egyre több vállalkozás érzi égetően sürgősnek a szakmai blog írását. Hogyan lehet hatékonyabbá és sikeressé tenni ezt a tartalommarketing formát?
Emlékszem, amikor a blogolás arról szólt, hogy egy magánszemély saját maga kis világáról írt. Amit olvastak, vagy nem. „Blogot írni, minek?” hangzott a kérdés a vállalkozótól, amit pár éve a „Blogot írni, miről?” kérdőmondat váltott fel. Egyre többen döbbennek rá, ha nem vezetnek üzleti blogot nemcsak forgalomtól esnek el, de más területen is hátrányba kerülnek. Iparágtól, büdzsétől függetlenül aki ma nem ír blogot, az nem szakértő.
A szakmai/üzleti blog segít az adott cég számára szakértőként pozicionálnia magát; miközben kivételes információt nyújt célközönsége, vásárlói számára.
Már írtam arról, hogyan nézzen ki a szöveges kreatív tartalmunk. Íme, néhány hasznos ötlet a meglévő írott tartalmunk sikerének növelésére.
Célkitűzés
Igen, igen ez már a blogom jelmondata lehetne: Nincs cél, nincs munka! Az üzleti tartalomnak is kell adnunk egy célt, amit végig követünk, és amihez igazodunk. Kérdezzünk: Kit akarok elérni? Miért írok? Eladok, vagy prezentálok? Információ, vagy hír? Olyan célt tűzzünk ki elsőre, ami elérhető a jelenlegi körülményeinkhez képest.
Blog-identitás
Az online jelenlétünk meglétéhez célszerű akár saját arcunkat hozzáadni, ami miatt közönségünk jobban megbízik bennünk. Sokan az adott bejegyzés alá betesznek egy rövid jellemzést arról a személyről, aki éppen megírta azt. A vállalkozásnak nem kötelező száraz, robotszerű írásokat közölnie mindezt olyan hangvételben, ami az unalmas szakkönyvekre jellemző. Célközönségünk kevésbé konzervatív? Írjunk lazább stílusban! Még a blog elrendezése, tipográfiája is segíthet az identitás kialakításához.
A blog reklám
Hiába van akár egy jól felfuttatott online vállalkozásunk, az emberek nem feltétlen fogják egyből elolvasni és megosztani írásainkat. Sőt, lehet meg sem találják, ha nagyon el van dugva az weboldalunkon belül. Nem csak cross-platform reklámot érdemes (megjelenik egy bejegyzés, facebook-on megosztom), de fontoljuk meg azt, hogy külön büdzséből fizetett hirdetésekkel is megtámogatjuk a népszerűségét. Dolgoztunk vele, osszuk meg az emberekkel!
Időzítés és gyakoriság
Azt meg sem kell említeni, hogyha komolyan építenénk erre a lehetőségre, akkor meg kell határoznunk a bejegyzések gyakoriságát, és ahhoz ragaszkodnunk is kell. Ezt a naptárszerű tervezés, és időzítés előzi meg. Lehet éppen olyan ünnepre, eseményre tudnánk tartalmat előállítani, amihez a termékünk remekül kapcsolható ráadásul, ha tervszerűen dolgozunk, felkészülhetünk a váratlanra is.
A jól megírt, és célba érő üzleti blog olyan, mint amikor a fociban nálunk van a labda, és az ellenséget kicselezve gólt rúgunk. A célunk a szakmai hozzáértésünk prezentálása, forgalomgenerálás, ismertségünk növelése.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.