Te mondod meg a Google robotnak, hogy mit csináljon. Persze, elmosogatni még nem tud.
Egy olyan felhasználó, aki a keresőoptimalizálásról nem is hallott nem tudja, hogyan kerül ki az oldala a Google keresőbe. Viszont vannak olyanok, akik ugyan hallottak a SEO-ról, de nem tudják azt; hogy mi mondjuk meg a keresőrobotnak, mégis melyik oldalunkat kövesse és rakja ki a keresőbe. Legutoljára pedig olyan weboldal tulajdonosokról beszélhetünk, akik használják a keresőoptimalizálás lehetőségeit, de nem tuják, hogy milyen lehetőségeik vannak. Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogyan mondhatjuk meg a Google robotnak, melyik oldalunkat indexálja (jelenítse, értékelje oldalunkat a keresőbe) és miért.
Hogyan beszélhetek a Google keresőrobottal?
Amikor van egy weboldalunk, akkor nem feltétlen szeretnénk mindent megmutatni a Google-nak. A látogató megnézheti, de azt szeretnénk, hogy a keresőbe ne jelenjen meg. Ilyenek az úgynevezett köszönő oldalak (az oldal, ahol a vásárló legutoljára érkezik. Itt köszönjük meg a vásárlást), A/B tesztelés egyik oldalváltozata. Ilyenkor "megbeszélhetjük" a Google keresőrobotjával, hogy "te figyelj, van egy oldalam, légyszi, ne tedd már ki!". Ekkor elérhető lesz az oldal, de nem lehet rákeresni a Google-ban.
Azt is elintézhetjük, hogy a robot ne kövesse az adott oldal linkjeit. Ez akkor ajánlott, amikor van egy "alacsony" értékű oldalam, ami csak rontaná az összképet. Ekkor a robot tudni fogja, hogy azt az oldalt "ne kövesse". Tehát, van a "követés" és az "indexálás" (vagy indexelés). Ezekre kódot is kitaláltak, amik a következők:
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, FOLLOW">
Ez azt jelenti, hogy a robotnak megmondjuk, tedd ki a keresőbe az oldalam és kövesd az ott lévő linkeket. Az oldalunk (weboldal minden oldalába be kell tenni) fej részébe (<HEAD>) kell beilleszteni, ami Wordpress-ben könnyebben megoldható. Ez kombinálhatjuk is!
Haladó INDEX, FOLLOW META tag-ok
A fentebb említett META tag-okat keverni is tudod, amivel más és más utasítást adsz a Google robotnak. Megmutatok 4 változatot, amit bármikor használhatsz:
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, FOLLOW">
Ezt akkor használd, amikor NEM szeretnéd az oldalad megmutatni a Google robotnak, de a benne lévő linkek minősége jó. Mondjuk, amikor a köszönőoldaladban átvezeted a vásárlót egy új tölcsérbe.
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">
Totális kizárás! Ebben az esetben NEM szeretném, hogy megjelenjen a Google-ban az oldal és azt sem, hogy a robot kövesse az ott megjelenő linkeket.
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, FOLLOW">
Itt megbízom az oldalamban. A Google megjeleníti azt és a benne lévő linkek jó minőségűek, jó helyre vezetnek stb. Normál esetben ezt használd!
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, NOFOLLOW">
Az oldal megjelenik majd a keresőben, de a robot nem fogja követni a benne lévő linkeket.
Érdemes elgondolkodni azon, mit szeretnénk mutatni a robotnak, vagy megmondani neki, mit kövessen. Ha gyenge a tartalmunk, akkor a Google képes "lerontani" a megítélésünket. Ekkor jó a NOINDEX meta tag. Egyes esetekben olyan linkek vannak az oldalon, amik rossz minőségűek, vagy rossz helyre mutatnak stb. Ekkor a NOFOLLOW tag-ot kell használnunk.
Nem kell megijedni, nem nehéz kezelni ezeket a kódokat. Vagy adjuk ki a feladatot egy webmesternek, vagy fejlesztőnek, aki pár perc alatt megoldja nekünk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.