Nem kötelező irodalomtanárnak lennünk ahhoz, hogy olyan blogot írjunk, ami elad. Viszont sokaknál már az ötlet kihívást okoz.
Rengeteg embernél hallom, hogy nehézséget okoz neki pár összefüggő mondat leírása. Pláne olyan, amely valamilyen célt is szolgál. Ez lehet: eladás, bemutatás, előnyöket megcsillogtató írás és sorolhatnám. Valamiért egyfajta blokkot okoz a saját szaktudásunk, vagy termékismeretünk közlése a nagyérdemű közönséggel. Pedig ez egyáltalán nem nehéz, Te is képes vagy rá ha hiszed, ha nem. Vannak trükkök, de leginkább a gyakorláson múlik a dolog. Sokaknál az írás maga nem, de az ötlet megszületésének folyamata az, ami kiveri a biztosítékot. Várja az ihletet, vagy görcsöl és megfeszül, majd feladja. Ezzel olyan stresszt okozva, amitől teljes mértékben elmegy a kedve és egyfajta negatív „házimunkaként” tekint majd az írásra.
Igen, a tartalommarketing nem egy olyan dolog, amit félvállról lehet venni és nem is olyan, aminek elkészítése egy egyszerű feladat lenne. Sok tartalomgyáros előre készül ötletekkel, témákkal (tartalommarketing naptárt készít) annak érdekében, hogy tudjon válogatni azok közt a témák közt, amiket éppen ki tud dolgozni. Mert a kreativitást nem lehet erőszakosan magunkra húzni, mint a paplant, amikor megszólal reggel a vekker. Viszont az írott tartalom sokszínű lehet, ezért sok ötlet megvalósulhat, és mindig marad a kis noteszünkben több témaötlet. Mégis, mi az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy blogunkra tartalmat találjunk ki?
1 ötlet a tartalom megalkotására
Nem kell vért izzadni ahhoz, hogy megszálljon minket a tartalommarketing ihlet. Hagyjuk ezt a feladatot vásárlóinkra. A blogolás egyik haszna az, hogy a vevőket taníthatjuk, információt és szakmai hitelességet adhatunk át. Ezzel bizalmat építünk, és jobban megbíznak majd bennünk (és könnyebben vásárolnak). Mégis, hogyan találjunk ki olyan blog témát, ami bizalmat épít?
Válaszoljuk meg az ügyfélkérdéseket! Tegyünk fel kérdéseket a Facebook-on, és kérdezzük meg Őket, hogy mi a gondjuk, mivel nincsenek tisztában stb. A beérkezett kérdéseket tematika szerint is megválaszolhatjuk. Tegyük fel, beérkezett pár kérdés egy bizonyos problémával kapcsolatban. Ezt több blogbejegyzésen át is megválaszolhatjuk, így sok időre lesz ötletünk.
Nem beszélve arról, hogy ha egy ember feltette azt a bizonyos kérdést, akkor biztos, hogy másokat is érdekel a válasz. Így a saját termékünk/szolgáltatásunk esetleges hiányosságaira is fény derül, miközben blogon keresztül értékesítünk, bizalmat építünk. Rengeteg vállalkozás veszni hagyja követőit, nem oszt meg velük semmit, nem interaktív, és csak pénzkötegnek nézi őket. Legyünk humánusak, miközben profitálunk. Kérdezzük meg az embereket, és adjunk rá válaszokat!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.