Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Hogyan néz ki a jó webszöveg?

marketing_webszovegiras_alapja.jpg

A weben a tartalom a király, az íróké a jövő. De az egyedi tartalom mellett, mitől lesz fogyasztható és "eladható" az írásunk?

Az online marketing egyik alapja a bevételnövelő kreatív szövegírás. Szerencsére nem kell a felszínre hoznunk a bennünk megbújt Adyt, vagy József Attilát ahhoz, hogy jó szöveget írjunk a webre. Sőt! Legtöbbször az egyszerűbb megfogalmazás, rövidebb mondatok jobb eredményt hoznak. Webszövegírás során nem mindegy mit, hogyan, kinek írunk. Ha ezt a 3 kérdést feltesszük magunknak és nem tudunk rá válaszolni, akkor egyedi tartalmunk nem ér semmit. Hiába van tervünk, kampányunk, ennek bizony a konverziónk látja kárát. Az írott tartalomgyártásnak is vannak szabályai, de nem olyan nehéz, ha odafigyelünk néhány dologra. De mitől fogják elolvasni, megosztani, értékelni azt, amit a webre írunk?

Aranyszabály: Nem magunknak, a célcsoportunknak írunk.



Az emberek többsége nem szeret olvasni, hála az iskolának. Gyerekkorunk egyik legrosszabb élménye, amikor nyáron a strand, vagy kültéri játszadozás helyett, a szobában kuksoltunk és olvastuk az unalmas kötelező olvasmányokat. Nem volt elrettentőbb annál, amikor egy több száz oldalas, ömlesztett, unalmas könyvet kellett darálnunk, és ez a félelem a felnőttek többségében is megmaradt. Manapság is rengeteg vállalkozó hiszi azt, hogyha unalmas regényt ír a cégtörténetnél, vagy blognál, akkor dőlni fognak a vásárlók. Megvan ennek is a helye, ahol kicsit szárazabb megfogalmazásban írhatunk (ez az authority tartalom, amiről lesz még itt szó), de vannak szabályok, amikkel növelhetjük sikerünket.

A webes tartalomfogyasztás állandóan változik, és a közösségi médiának köszönhetően az emberek többsége kevésbé hajlandó sokat olvasni egyhuzamban. Kicsit cseleznünk kell, hogy tökéletesen megalkotott, egyedi tartalmunkat ne csak tudomásul vegyék, de felkapják, és szeressék. Elsőre hihetetlennek tűnhet, de mindez az írásunk külsejében is rejlik.

Hogyan dobjuk fel webszövegünk külsejét?



Igen, igen. Az érdekes honlap szövegírás egy dolog, annak fogyaszthatónak is kell lennie. Képzeljük el, hogy elénk raknak két, ugyanolyan ételt. Az egyik a tányérra van ömlesztve, a másik pedig gyönyörűen megdekorált, gusztusos formában van elrendezve. Melyiket választanánk? Íme, néhány azonnal alkalmazható, egyszerű tipp.:

  • Megfogó cím: Ez lehet figyelemfelkeltő, kulcsszóval megfűszerezett. Ha nagyon jók vagyunk, akkor célcsoportunknak szól, megadja a választ az adott problémára pl: Fejfájás ellenszere házilag.

  • Érdekes kép: Főként blogoknál, de social media felületen is kell egy angolul thumbnail-nek nevezett kép, ami nemcsak megragadja a figyelmet, de cikkünkkel releváns.

  • Tagolás: Lehet szellősebb, nagyobb sorközzel ellátott. Ettől esztétikusabb lesz, ráadásul olvasónk első látásra örülni fog, mivel látszatra nem egy regényt kell elolvasnia.

  • Egyszerű szöveg: Egyszerűbben megfogalmazott szöveg, maximum 2, ritkán 3 tagmondatból áll.

  • Felsorolás: A felsorolással nemcsak az előnyöket domborítjuk ki, de megtörjük a szöveg külsejét. Szintén esztétika miatt nem árt, ha van.

Sok lehetőségünk van arra, hogy vizuálisan is jobbá tegyük írott tartalmunk, ami a külcsín mellett még egyedi, és könnyen fogyasztható. Persze nem szabad elfelejtenünk a SEO szempontokat sem, de egyre erősebb a fogyasztókban a hajlam, hogy ne csak érdekes, de könnyen fogyasztható olvasnivalót kapjanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr828894374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása