Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Mit posztoljak Facebookon?

mit_tegyek_facebookra_marketing.png

Gyakran feltett kérdés a kisvállalkozók körében, amire a válasz nagyon egyszerű. Mégsem csinálják!

Sajnos a legtöbb vállalkozás nemcsak rosszul használja ki a Facebook adta lehetőségeket, de el is várja, hogy a hibás taktika eredményt hozzon. Sokszor látni azt, hogy az egyetlen dolog, amit az oldal kedvelői kapnak minden nap az nem más, mint egy véletlenszerűen kiragadott termékajánlat. Ezzel nincs is baj, de ha ezt a felületet csak arra használjuk, hogy „tukmáljunk” termékeket az emberekre, akkor a közösségi médiából a „közösség” fogalma el is veszik. Személyes tapasztalatom, amikor a következő mondatot kapom meg: „A kedvelőink nagyon kényesek, és minden termékünkre sok Like érkezik.” Ez nagyon jó, de a „hierarhia” szerint a kedvelés kerül a legkevesebb energiába. Természetesen az oldalunkra érkező forgalomgenerálás is célunk, de a legfontosabb az elkötelezett vásárlók generálása. Az egyik módja ennek az, hogy vállalkozásunknak személyiséget adunk, és ettől kedvelhetőbbek leszünk. Kapcsolódjunk barátként, és ne egy unalmas üzletként. A másik lehetőségünk, egy NAGYON jó megoldás, amivel több legyet ütünk egycsapásra.

Edutainment, a szórakoztató oktatás

Az edutainment az oktatás és a szórakoztatás (angol) szavak összekapcsolásával jött létre melynek célja az, hogy érdekes, tanulságos, szórakoztató információkat csepegtessen releváns vásárlóink számára. A Facebook is tökéletes felület erre. A cél az, hogy egyszerűbb, megosztásra ösztönző (érdekes) anyagokat osztunk meg az emberekkel, amiért cserébe mi nem csak szakértői státuszt kapunk; de az információ tálalásának módja miatt nagyobb lehetőséget az elköteleződés növelésére. A megosztással pedig több emberhez leszünk képesek eljutni. Gyakori példám a szórakoztató információ eljuttatására, a Royal Canin Facebook oldala. A leendő vásárló a nap valamelyik szakában érdekes üzenetet kap egy olyan témakörrel kapcsolatban, ami érdekli. Ráadásul a cég emberi oldalát mutatja (a tálalás miatt), miközben több vásárlóhoz jut el, és még érdekes is. Ez nagyszerű! Az rajtunk áll, mit és hogyan adunk elő a közönségnek. Ez lehet rövidebb bejegyzés, videó, de a legnépszerűbb formátum a kép.

Mindennek oka az, hogy az internet elérhetősége miatt, az emberek több, kisebb impulzus éri. Ezért az agy sokszor szelektál, így azok a dolgok maradnak meg bennünk, amik felkeltették a figyelmünket. (Például sokan az érzelmekre hatnak, de erről lehet később írok.)

Tervezzünk előre!

Iparágtól függ, hogy milyen stílusban, és mit érdemes közzé tennünk. NAGYON fontos itt is, hogy naptárszerű és kampányfüggő tervünk legyen. Tegyük fel, szeretnénk értékesíteni egy XY márkájú bolhaírtó nyakörvet, akkor csinálhatunk egy ezzel kapcsolatos „oktatóanyagot”. Megtaníthatjuk a megfelelő nyakörv kiválasztásának módját, az összetevők lebontását, de azt is, milyen hátránya lesz annak, ha nem használjuk a terméket (félelem érzet).

Közben persze érdemes (jobb esetben a tervünk, kampányunkkal egybeeső) termékeket felkínálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr9313047550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása