Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Így célzol mellé a Facebook-on lévő PPC hirdetésed szövegével

elevate_3.png

Ne vezesd meg a látogatóid azzal, hogy nem adsz meg pontosabb információt!

Mint szakmabeli, mindig figyelem, hogy egy adott vállalkozás hogyan hirdet. Tipikus, amikor egy kulcsszóra rosszul megírt, irreleváns hirdetés jelenik meg, de az sem ritka, hogy törött link van megtámogatva valamennyi (akár nem kevés) összeggel.

Nemrég a Facebook-on jött felém két olyan hirdetés, melyek tipikus példája annak, hogy különböző piacra hogyan is érdemes egy szöveget megírni. Ugyanis, nem mindegy, hogy az adott piac vagy termék mit közöl és mennyire szűk vagy tág célzással operál. Az egyik legjobb módja a releváns vásárlók megszólítására maga a hirdetési szöveg. Itt kétféle szöveget szoktam észrevenni. A "tipikus marketinges" megszólítás, ahol úgymond becsábítják a vásárlót és az információt közlő, ahol szűkítik a kattintások számát. Most arról olvashatsz, hogy milyen az, amikor a szöveggel rosszul célozzák meg a potenciális látogatót, vagy milyen jól.

Rossz példa, amikor szűkíteni kellene

 

Az unalmas és szürke Facebook üzenőfalamon gyakran látok marketinges hirdetéseket, ahol egy új munkatárs megtalálása lenne a cél. Az egyik hirdetés szövege így szólt: "PPC munkatársat keresünk!" Facebook révén én sem olvasom el teljesen a hirdetést, elég egy kapós fejléc, meg egy figyelmet megragadó kép is. Kattintottam, majd pár másodperc után fordultam is vissza, ezzel növelve a weboldaluk visszafordulási arányát. Mi volt a baj?

A célzás jó volt, mert érdeklődöm a téma iránt és egy ilyen pozíció és érdekes lehet. A hiba a hirdetés szövegében van. A címsor nem volt eléggé egyértelmű, ugyanis kattintás után a landoló oldalon derült ki, hogy ez a cég senior PPC munkatársat keres. Addig a hirdetésben nem volt szó semmilyen szintről. Ha a hirdetés esetleg egy állásösszesítő oldalra irányítana, ahol senior és junior PPC munkatársakat keresnek, akkor érdekelhetett volna a lehetőség. Furcsa, hogy ez egy ügynökség és erre nem gondoltak.

Egy álláshirdetés nem egy webshop. Az ilyen hirdetéseknél és landoló oldalaknál több információt kell adni, mert nem egy boltba csábítom be a látogatókat. Ugyanis, ilyenkor a hirdető cég is relevánsabb (és kevesebb) jelentkező közül válogathat és aki jelentkezik, tudatosabban adja le a pályázatát. Ez azért jó, mert a hirdetők ideje is véges, nem kell irreleváns jelentkezők közül válogatni, akik nem kaptak elég információt és próba szerencse alapon jelentkeztek.

Ha én PPC-s álláshirdetést nézek (ilyen hirdetés útján érkezem az oldalra), akkor a side bar részben nem érdekel a könyvelő, account manager pozíció; hanem csak az, amire kattintottam és azt az információt szeretném megkapni (lehetőleg az első mondatban, vagy a hajtás felett), ami érdekel.

 

A jó példa

 

Elérkezett az évszakváltás és szembejött egy hirdetés, ahol téli cipőket kínáltak. A hirdetés szövege ez volt: "Téli cipők nagy választékban!" A link egy termékkategória oldalra vitt, ahol téli cipők voltak. Láss csodát, negyed órát töltöttem az oldalon, ahol elég sok terméket láttam, megjegyeztem a cég weboldalát és nevét is.

Itt egy tágabb célcsoport volt számba véve. Azok a férfiak, akik téli cipő vásárlását tervezik. Tökéletes! A landoló oldalon azt kaptam, ami a hirdetésben volt és nem fordultam vissza.

Mi a megoldás?

 

Iparágtól is függ, hogy mit kell közölnöm egy hirdetési szövegben. Ahogy írtam, egy szimpla álláshirdetésnél minden releváns információt meg kell adnom, ami egyfajta szűrőként funkcionál. Itt nem tehetem meg, hogy kétes, félrevezető, hiányos információk alapján várjam el, hogy releváns jelentkezők érkezzenek be. Majd a pályázó kapja az üzenetet, hogy "Bocsi, nem nyert".

Egy webshopnál sem célszerű a barangoló látogatókért fizetni, de a termékkínálat miatt van lehetőségünk tágításra. Egy adott álláslehetőség, vagy több termék közül választhattam. Ha limitált "férőhelyre" keresünk "vásárlót", akkor célszerű szűkíteni azok számát, aminek az egyik módja a hirdetés szövegének módosítása, pontosítása.

 Kép forrása: picxclicx.com

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr7516739396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása