Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Mennyi CTA kell egy landoló oldalra?

 call_to_action_szama_online_marketing_tippek.png

Van egy dolog, amin rengeteg bevétel múlhat és a többség nem is tudja rá a választ. 1, 2, 3 CTA kell egy oldalra?

Amikor landoló oldalt készítünk, akkor sokszor úgy érezhetjük magunkat, mint egy őrült tudós. Eltervezzük a célját, megírjuk a szöveget, technikailag is megcsináljuk, elrendezzük a blokkokat és várjuk, hogy történjen a profitmaximalizáció. Ez így rendben is van, viszont van egy apró dolog, ami nagyon sok oldalon nem található meg megfelelő arányban. Ez pedig a CTA-k száma.

CTA - Call to Acton. 

Figyelemre való felhívás. Itt szólíthatjuk fel a látogatót arra, hogy mit is kell tennie.

Ugyanis nem mindegy mit írunk bele hanem az is, mennyi van belőle, azokat pedig hova tesszük. Sokszor látom azt, hogy egy hosszú landoló oldal legvégén van gondolván arra, hogy a látogató majd végig is olvassa az egészet. Ez nincs így! Minden ember más és mindenki máshogy dolgozza fel az információkat. Vannak vásárlók, akik az első impulzust megragadva gyorsan döntenek, így nekik nem is kell a "szakmai győzködés". Mások pedig napokon át kutatnak, mindent elolvasnak és a logikus "sugallat" útján döntenek. Nem szabad kizárni a leendő vásárlónkat azzal, hogy egy 10 perces monológért cserébe tudja csak elérni a célját (vásárolni). Miért ne vásárolhasson 1 mondat után? Tehát a kérdés adott:

Mennyi CTA-t érdemes egy landoló oldalra tenni?

A válasz pofon egyszerű. Bármennyit. A következő példán pedig nagyon szépen látszik ez az állítás. Nemrég megnéztem a Klikkmarketing egyik Google Ads könyvének landoló oldalát, aminél egyből szembetűnő volt a következő: A CTA-k ízlésesen vannak jelen, pont a jó helyeken. Láthatjuk, hogy az egész oldal blokkokból áll. Ezek a blokkok egyben hozzák a konverziót, ugyanakkor külön-külön is képesek az eladásra. Ennek az oka az, hogy mindegyik végén van egy CTA. Többségük alján a fizetési blokkra mutató gomb lett elhelyezve.

Amikor a látogató az oldalra ér, fentről halad lefelé. Lehet, az egyiket már az első bekezdés is aktiválta a vásárlásra. Mondjuk ismeri a terméket vagy a céget, így nem kell bemutatni neki semmit. Gyorsan döntött, ne akadályozzuk a vásárlásban.

Tegyük fel, addig egy másik látogató tovább halad és lejjebb görgetve pont felkapcsolódik benne néhány "fájdalompont". Majd az ezt követő blokkban kap egy cselekvésre (motiváló) ösztönző felhívást a kis gombbal az alján. Egyfajta érzelmi állapotban van, erre kell a gyors lecsapás.

Ezt követi a logikához való kommunikáció. Az oldal bemutatja a szerzőt, pozitív idézeteket más vásárlóktól, válaszol néhány kérdésre. Itt jön egy újabb CTA, ami úgymond megtöri ezt a leghosszabb blokkot. Azért hosszú, mert a logikán "kifogni" nehezebb, mint az érzésekre hatni. Majd ezt követi még néhány olyan elem, ami értéket prezentál, választ adhat néhány kérdésre és ezután jön a fizetési lehetőség.

Ez az oldal több érzelmi, vásárlói állapothoz szól és ösztönzi cselekvésre azzal, hogy a jó ízlés határán belül kínálja fel a vásárlásra való lehetőséget. Azzal, hogy a gombokból több is van, több lehetőséget ad a gyors cselekvésre, ami miatt a vásárló nem fogja kényszeresnek érezni a kötelező olvasást. Mire eljut egy kisregény végére lehet, hogy meggondolja magát (nem lesz olyan állapotban) és inkább nem is vásárol.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr6214593686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása