Avagy, Columbo-féle kémkedés egy ingyenes Facebook eszközzel!
Az online marketing egyik talán legizgalmasabb része a konkurenciafigyelés. Milyen a weboldaluk? Mennyi kattintásba kerül a konverzió elérése? Mennyire megy könnyen a termék megrendelése? Milyen hirdetéseket futtatnak? És igen, az utolsó kérdés az, amire nem feltétlen tudunk mindig válaszolni. A Google Ads-ben rákereshetünk kulcsszavakra, konkurensünk nevére és kaphatunk egy képet arról, milyen kampányt is futtatnak, de a Facebook-on teljesen más a helyzet.
Ugyanis, ha nem esünk bele a hirdető által készített célzásba, nem tudunk meg semmit. Maximum megnézhetjük az oldalukat, de valljuk be; a többség ugyanazt posztolja ki állandóan. Szerencsére nincs nehéz dolgunk, mert maga a Facebook segít nekünk!
Így nézheted meg a konkurenseid Facebook hirdetéseit!
A Facebook törekszik arra, hogy átláthatóbb legyen. Ezért is készült el az Ad Library (Hirdetéstár) oldal, aminek pont az a lényege, hogy a hirdetések transzparensek legyenek az átlag felhasználónak is. Itt megnézheted bármelyik olyan cég hirdetéseit, melyek fent vannak a Facebook-on. Megnézheted milyen termékek kaptak fizetett támogatást, milyen képet használnak és a marketinges milyen szöveget írt hozzájuk, valamint azt, hogy mikor került ki a hirdetés. Sőt, még azt is láthatod, hogy hirdet-e Instagramon!
Külön pozitívum, hogyha a másik cég jelen van más országban is, akkor arra is rákereshetünk, hogy ott hogyan kommunikál. Kicsit kevés, de annál nagyszerűbb eszköz azért, hogy ne maradjunk le a versenytársaktól. A hirdetéstárról további információkat ide kattintva tudhatsz meg.
(Kép forrása: freepik.com)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.