A Google Ads negatív kulcsszavak hiánya nemcsak bevételkiesést tud okozni, de vicces eredményeket hozhat. Példák a helytelen használatra.
Nemrég hallottam egy cégvezetőtől a következőt: "Ha beírsz valamit, minden releváns kulcsszóra mi jelenünk meg a nap 24 órájában." Ez mind szép és jó, de vajon, aki rákattint a hirdetésre, vásárolni is fog? Tényleg releváns kulcsszóra bukkan fel a hirdetés? A PPC és így az Ads lényege az, hogy mi fizetünk akkor, ha valaki rákattintott a hirdetésünkre. Ha valaki kattint az már egy jó első lépés, innentől kezdve csak vásárlásra kell bírnunk az internetezőt, a rendelés leadásáig vezetve (alapesetben).
Egy sikeres Google Ads kampányon elég sok mindenen múlik, de a negatív (kizáró) kulcsszó egy olyan lényeges lehetőség, amire nem szoktak nagy hangsúlyt fektetni. Pedig, ennek hiánya elég szép Ads hibákat eredményezhet.
Mi a negatív (kizáró) kulcsszó?
Az Ads-ben kulcsszavakra licitálunk, ezekre építjük hirdetésünk, ezekre jelenik meg cégünk. A kizáró kulcsszó ennek az ellentéte, vagyis azok a szavak, melyekre nem szeretnénk, hogy hirdetésünk megjelenjen. Tipikus példa: Elektronikai boltunk van, de csak új termékeket értékesítünk. Készítünk egy hirdetést a "Samsung TV" szóra. Ekkor a kizáró kulcsszavak lehetnek a: "használt", és "felújított" szavak. Ugyanis nem árulunk használt Samsung TV-t, ezért nem is szeretnénk ha hirdetésünk megjelenne ha valaki ezt írná be a Google-be.
Miért kell használni a negatív kulcsszavakat?
Ezeket nem érdemes beállítani, hanem kötelező. Egy sikeres Google PPC kampánynak nem az a lényege, hogy minél több embert vigyen a weboldalunkra, akiből ha pár hajlandó vásárolni. Hanem a pontos célzás, ami miatt kevesebb, de nagyobb vásárlási hajlandósággal bíró emberekhez érünk el. Ezek a kulcsszavak a célzáshoz járulnak hozzá. Minden kattintás nekünk kerül pénzbe (CPC), így azt szeretnénk ha megtérülne.
Az átkattintása arány (CTR) növekszik, ha a megfelelő vásárlóhoz érünk el, ami hozza magával a megnövekedett vásárlást (persze egy jó landoló oldal nélkül ez változó eredmény). Jobban megéri nem?A kizáró kulcsszavaknak több jótékony hatása van (ezekről későbbiekben), de a legfontosabb, hogy kizárjuk az irreleváns (kártékony) megjelenéseket. Nem beszélve arról, hogy cégünk vicces helyzetben lehet, ha nem éppen odaillő szavakra jelenik meg egy teljesen más hirdetésünk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.