Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

4+1 Google operátor, amit használnod kell!

google_operatorok_seo.png

A Google a barátunk, tartja a netes mondás. Ez különösen igaz, ha tudjuk az operátorokat használni.

A mai napig tapasztalom, akár családon belül, hogy rengetegen nem tudják hogyan kell egy Google keresést végrehajtani. A szándék megvan, de nem tudnak "okosan" keresni úgy, hogy a problémájukra a legjobb megoldást találják meg. Pedig a Google keresője még sok olyan finomságot takar, amikről a többségnek fogalma sincs (pedig nem titok). Egy-egy kód, vagy karakter beírásával megnyílik a kereső világa előttünk és olyan eredményeket kapunk, amik nagyban megkönnyítik a dolgunkat. A keresőoptimalizálással foglalkozók talán álmukból felébresztve is skandálják ezeket a kódokat. Összegyűjtöttem néhányat, amiket pontosabban Google operátornak (Search Operator) nevezünk.

Ezek a "parancsok" a keresőoptimalizálásnál, esetleg a konkurencia elemzésnél lesznek nagyon hasznosak. A poén ott van, hogy bárki alkalmazhatja őket sőt, a Google képkeresőjében listaszerűen, nyomtatható változatban is megtalálhatóak vizuális formában. Kötelező poszter lehet az irodában, persze a főnök engedélyével.

site:
A kettőspont után írjuk be saját domain címünket, és megnézhetjük a Google hogyan indexeli (hogyan mutatja) az oldalainkat, amik a beírt címhez tartoznak. Ez hasznos lehet, ha ellenőrizni szeretnénk, hogy a keresőben miként jelenünk meg, hány oldallal. Példa: site:sajatdomain.hu, vagy site:sajatdomain.hu/termekek

related:
A versenytársaink elemzése nem is lehetne könnyebb ennek a szónak a megjegyzésével, ugyanis ez az operátor a webes versenytársainkat listázza ki. Példa: related:sajatdomain.hu

intitle:
A kettőspont után írjunk be egy kulcsszavat, és megnézhetjük milyen oldalak címében szerepel az általunk beírt szó. Ez fontos, mert látni fogjuk, hogy kulcsszólistánkban szereplő szavakra milyen találatok érkeznek, így versenytársakat is meg tudjuk nézni. Az első beírt szót a címből, a másodikat, pedig szövegből keresi. Példa: intitle:távirányító, vagy intitle:távirányító vásárlás. Ennek a második változata, az inurl:, ami a weboldal url címéből szedi ki a beírt szót.

link:
A weboldalunkra mutató minőségi linkek száma nagyon fontossá vált. Ezzel a paranccsal megnézhetjük, milyen oldalakon van jelen a beírt link, valamint milyen oldalakon említettek meg minket. Ez arra is jó, hogy megnézzük milyen bejegyzésben, fórum üzenetben írtak jót, vagy rosszat az oldalról. Példa: link:sajatdomain.hu

+1
site:sajatdomain.hu kulcsszó
Saját oldalunkon belül megnézhetjük, hogy a beírt kulcsszó mennyire releváns, hogyan szerepel a keresőben. Láthatjuk, hogy melyik oldalunkon kell alakítani a jobb megjelenés érdekében, valamint melyik kulcsszó/oldal lesz segítheti PPC kampányunkat.

Természetesen rengeteg ilyen operátor létezik, amiket nem írtam le sőt, ezeket össze is lehet kapcsolni. Úgy gondolom, ez az 5 már most könnyítheti a dolgunkat SEO ügyeink menedzselésében, és egy jobb rálátást adhat arra, hogy a Google kereső tényleg a barátunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr9413857304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása