Rengeteg Google Ads hibával lehet találkozni, akár egy nap többel is. Íme néhány, amiket könnyen megelőzhetünk egy kis odafigyeléssel.
Az Ads egy nagyon jó platform, ami segíthet üzleti célunk megvalósításához. Viszonylag rugalmas eszköz, Analytics segítségével pedig elég jó mérési adatokhoz is hozzájuthatunk. Megkerülhetjük a SEO-t, mert gyorsabb megjelenést biztosít.
Viszont rengeteg olyan hibát véthetünk, amire elsőre gondoltunk már, mégis elég gyakran találkozni velük. Íme, 5 Google ads hiba, ami tipikusnak mondható, mégis sok kezdő elköveti.
Néhány tipikus Google Ads hiba
Túl magas elvárások: Gyakori, amikor akár divatból Ads-en akar hirdetni valaki cél nélkül. Sokan azt hiszik, hogy ez a platform az, ami egyből eladási rekordokat dönt majd. Igaz, ha jól megtervezett értékesítési csatornánk, és üzleti tervünk van, akkor jelentős növekedés is tapasztalható. Viszont mint minden, ez is pénzbe kerül, és nem ajánlatos nagyon kevés összeggel nekikezdeni, mert nem lesz viszonyítási alapunk sem. Nem beszélve arról, hogy egyre többen használják, az összegek is nőnek, és sorolhatnám.
Negatív kulcsszavak hiánya: A blogon már írtam arról, milyen vicces eredmények lehetnek abból, ha nem használsz negatív kulcsszavakat, de rengetegszer lehet belefutni ebbe a hibába. Ne szégyelljük ezt a listát bővíteni, mert a negatív kulcsszavakkal nagyon jól szűrhető a nézelődő, és vásárolni nem akaró tömeg.
Cél és kutatás hiánya: Aranyszabály, hogy cél és kutatás nélkül sehová! Ismerős lehet a következő: Webshop tulaj szeretné feldobni a hangulatot azzal, hogy egy keddi napon az irodában ülve a semmiből kitalál egy 40%-os akciót úgy, hogy az azt megelőző hetekben is volt már több. Persze átgondolás nélkül, már rakja is ki az oldalra. Aztán kikerül a fő oldalra vezető Ads hirdetés majd látja, hogy a három legnagyobb konkurens is akciózik a top helyeket megszerző hirdetéssel. Aztán jön a licitháború és még sok baj. Megelőzhető lett volna, ha szánjuk az időt és megtervezzük az akciót, vagy legalább megnézzük, a versenytársak éppen mire hirdetnek.
Nincs tesztelés: Sajnos elég tipikus, amikor egy hirdető egy szöveges hirdetést futtat úgy, hogy minden kreativitását beleadja kevés eredménnyel. Ebben az esetben nem magunknak írjuk a hirdetést, hanem azt adjuk, amit a keresők kapni szeretnének. Ilyenkor jó egy teszt, ahol két hirdetésszöveget hasonlítunk össze. Az egyik lehet formális, a másik pedig kreatívabb akár.
Irreleváns hirdetés és landoló oldal: Amikor sokan feltesznek egy hirdetést, nem tudják pontosan mit szeretnének hirdetni, weboldalukon belül melyik oldalra mutasson az, és az adott hirdetés milyen kulcsszavakra jelenjen meg. Ha a keresési hálózaton szeretnénk megjelenni, akkor a következő logikus modellt használja a rendszer: Kulcsszó -> Reklám -> Landoló oldal (a reklámra kattintva melyik oldalra lyukadunk ki). Egy gyors példa, amit jónak találok: Ha egy budapesti fogorvost keresek, akkor célszerű Budapesten található fogorvost hirdetni. Ez a keresés kezdeti, egyfajta újonnan érkező látogatót feltételez, aki nem találkozott még cégünkkel (ZMOT állapot). Ilyenkor jó, ha olyan oldalra visszük a látogatót, ahol információt kap.
Ha egy kicsit odafigyelünk, és minden lépésünk egy terv előzi meg, akkor elég sok kellemetlen kis hibától szabadulhatunk meg. Persze először azt a kérdést tegyük fel magunknak, hogy kell nekem Google Ads hirdetés? Vagy inkább Facebook PPC kampány mellett döntenénk?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.