Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Hogyan növelhető meg a webszöveg hossza?

blogbejegyzes_hosszusag_online_marketing.png

Hosszú, vagy nem hosszú? Hogyan növelhetem meg látszólag a webszövegem?

Belső körökben egy mindig felvetésre kerülő, örök kérdés a következő: A méret a lényeg? Természetesen arról van szó, hogyan írjunk webszöveget, de ez egy érdekes kérdés. Sokan arra esküsznek, hogy a hosszú bejegyzések jót tesznek a SEO-nak és növelik az oldalon eltöltött időt (az idő, amit a felhasználó 1 oldalon tölt), többet kell görgetni. Mások pedig arra, hogy a legjobb bejegyzés rövid, jól érthető, informatív, mert csak akkor fogják végigolvasni kreatív írásunk. Rengeteg esettanulmány született már a témában, csak egy Google keresésnyire van.

A szövegírás nem mindig szól arról, hogy József Attilaként szólítsuk meg az ügyfeleket sőt, gyakorlással és idővel, bárkiből válhat egy jó tartalomgyáros. A bejegyzéseknek funkciója van, aminek eleget kell tenniük. Iparágtól és kampánytól függően megválaszthatjuk kit, milyen vásárlói fázisban, hogyan szólítunk meg. Viszont nem mindenkinek van ideje, energiája, kreatív ötlete egy terjedelmes bejegyzés megírására. Semmi pánik! Ekkor jön jól néhány azonnal bevethető módszer, amitől picike irományunk, hatalmas írásnak fog tűnni.

2+1 trükk a bejegyzések elnyújtására

  • Képek alkalmazása: Ahogy haladunk az időben, egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a képek átveszik az uralmat. Nem vicceket mesélünk, "mémelünk". Nem szöveget osztunk meg, hanem életképet. Mi is használjunk képeket, akármilyen témáról is írunk. Természetesen nem arra gondolok, hogy minden mondat után tűzzünk be egy irreleváns és túlméretes fotót hanem arra; hogy a témánktól függően, a bekezdések alá egy méretre vágott képet illesszünk be. Ez vizuálisan is megdobja az írásunk, ami egyből nem fog száraz szakmai anyagnak tűnni. A Buzzfeed egy jó példa arra, hogy képeket is beszúrhatunk.
  • Kiemelések használata: Akárhol is írunk egy bejegyzést, a CMS rendszerünk szövegszerkesztőjében vannak lehetőségek bekezdések, idézetek, kiemelések alkalmazására. Ezek általában eltérő külcsínt kapnak, de ha értünk a CSS-hez, mi is átszabhatjuk azokat. Különösen vásárlói visszajelzések idézésére szokták alkalmazni vagy, ha valami fontos információt emelnénk ki.

Ezen a felületen egy kiemelés így néz ki! Ide kerülne egy nagyon fontos mondat.

Egy idézet pedig így! Ide kerülne a pozitív vásárlói visszajelzés.

  • Betűméret és típus: A betűméret változtatását nem feltétlen szerencsés alkalmazni. Különösen akkor, ha az adott weboldal sablonunk alap méretétől nagyon eltérőt választunk. Tegyük fel, az oldalunk menüsávjában lévő linkek 12-es méretűek, így egy 24-essel megírt blogbejegyzés nagyon durván elütne.

Mindenki mást ír a tökéletes blogbejegyzés hosszát illetően. Szerintem a legjobb az, ha elérjük vele a célunkat. Nekem itt egy rövid, azonnal alkalmazható információ átadása a célkitűzésem, ezért a megfogalmazás kevésbé szakmai, és egy bejegyzés 2-3 percen belül bőven elolvasható. Amennyiben szakmai anyagot (authority content) teszünk közzé ott természetes, ha több idő az átfutása, és a hangvétel is komolyabb. Tegyük fel a kérdést, mielőtt írunk: Amikor a látogató az adott oldalra érkezik, mit szeretnénk vele? Mi a célunk? Milyen információval távozzon? Legyen az bármi, ne felejtsük el, hogy számít, milyen a kreatív webszövegünk külseje.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr6114093021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása