Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

A legsúlyosabb vállalkozói Youtube tévhit

magyar_youtube_hiba.png

Amit nem ismersz, azt nem tudod hogyan működik. A Youtube is egy titokzatos jelenség a legtöbb vállalkozó szerint.

Emlékszem, amikor elindult a Youtube. Akkoriban nem lehetett mindent megtalálni rajta, és a drasztikus növekedés is a Google miatt történt. Mára a legnépszerűbb videós platformmá nőtte ki magát sőt, annyira nagy lett, hogy a fenntartása is komoly áldozatba kerül. A rohamosan gyarapodó felhasználók, és előállított tartalmak miatt, pedig gyakori, sokszor rossz változtatások lépnek életbe, melyek minden felhasználót érintenek.

Rengetegszer hallom vállalkozó ismerőseimtől, hogy Youtube csatornát akarnak indítani. Ez pozitív. A baj ott van, hogy a következő indokból vezérelve: "Láttad mennyien nézték meg azt a videót? Tuti meggazdagodott belőle!" Ebben a bejegyzésben nem lesz szó a Youtube marketing lehetőségeiről, inkább szeretnék rávilágítani arra, hogy a fentebb leírt megközelítés miért rossz.

Gyakori algoritmusváltozás: A Youtube nem valami kegyes a tartalom előállítókkal, ugyanis képes szó nélkül megváltoztatni a kereső algoritmusát. Lehet az egyik héten megjelent a videónk, a másikon meg esély sincs rá. Jelenleg a legjobb helyzetben a több ezer feliratkozóval rendelkezők állnak, akiknek videós tartalma akár naponta frissül (naponta tölt fel videót). A mennyiséget jobban (több megjelenéssel) jutalmazza a minőségnél. Ezért van az, hogy valóban, sok "Youtuber" teljes munkaidős állásban készít videókat. Rengeteg videós panaszkodik akár heti szinten, hogy nem volt szabadnapja, vagy szabadsága évek óta.

Népszerű tartalmak az elsők: A Youtube a szórakoztatásról szól. Azzal csábítja a felhasználókat, hogy szórakoztató tartalmakat láthatnak, amik közben reklámokat "nézhetnek". A felhasználók többsége inkább gyerek/tini, ezért nem feltétlen a mi vállalkozásunk terméke lesz a legérdekesebb. Ennél a korcsoportnál a zene, és a let's play (azt nézik, ahogy más játszik) csatornák mindig a toppon lesznek. Sokan próbálkoznak görcsösen népszerű videókat gyártani, de lehetséges, hogy ezzel sérülhet a márkánk.

Logan Paul, egy fiatalok körében nagyon népszerű (és negatív megítélésű) vlogger, aki 2018 januárjában közzétett videójában egy holttestet mutatott meg, amit gyorsan el is távolított. Természetesen a világ egyből felfigyelt rá, és időlegesen kitiltást is kapott a Youtube-ról, ám ez nem tartott sokáig. Paul, ma is videókat gyárt, majdnem 5 milliós feliratkozói háttérrel. A Youtube a népszerű tartalmakat, és tartalomgyárosokat részesíti előnyben olyan szinten, hogy bármi megbocsátható.

Adpocalypse: Az előbbi eset miatt is vezettek be egy tiltási rendszert. A videók után mindig járt jövedelem, de nagyon kevés. A szabályok pedig durva változásokon mentek át. A stílusosan elnevezett "Adpocalypse" értelmében a hirdetők megválaszthatják milyen tartalmú videókban hirdetnek. A Youtube szűri az érzékeny, uszító témaköröket, káromkodást és mindent, ami nem "családbarát". A feltöltőt pedig ellehetetleníti, hogy nyereséget kapjon a videó után. A "Youtuberek" ezért szponzorokon, és közösségi felajánlásokon keresztül keresnek pénzt a videóikkal, és nem feltétlen a megtekintések utáni összegből gazdálkodnak. Ahhoz, hogy egy csatorna jogosan kereshessen pénzt a videók után, több szabálynak (több ezres feliratkozói szám) kell megfelelnie.

Rengeteg vállalkozásnak nagyon hasznos tud lenni a Youtube felülete ahhoz, hogy reklámozzon, vagy tartalmat állítson elő. Azt nem szabad elfelejteni, hogy ez a platform a szórakoztatásról szól, aminek szabályzata hetente is változhat. Abban a tudatban építeni "Youtube karriert", hogy majd a videók megtekintési száma hozza a fő bevételt, nem bölcs dolog. A videók inkább arra szolgáljanak, hogy figyelmet keltsenek fel, és terméket ajánljunk, mutassunk be, vagy tanítsunk. Nem beszélve arról, hogy ez még mindig egy közösségi média platform, ezért nem elég feltölteni egy videót és várni.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr2914153281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása