Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Így válaszd ki a megfelelő vállalkozói közösségi média oldalt

kozossegi_media_valllalkozas_tipp.png

Amikor a szobafestő twitterezne, a könyvelő pedig instagramról akar forgalmat. A vállalkozásod melyik közösségi média oldalon legyen fent?

Rendszeresen találkozom olyan vállalkozóval, akinek van egy úttörő álma. Mégpedig a következő: „Jelen akarok lenni az összes közösségi média felületen, és pénzt akarok belőle!” Nem ennyire sarkított a dolog, hiába mondjuk meg bárkinek is. Persze az ügyvezető tántoríthatatlan, hiszen olvasta a neten azt, hogy nagyon fontos a pozitív jelenlét ezeken az oldalakon. Ez igaz is, meg nem is.

A kisvállalkozók többségének az elavult weboldala mellett a másik legnagyobb gondja a céges közösségi média jelenlét. Vagyis annak teljes hiánya vagy az, hogy rosszul választ. Általában a weboldalak sablonjaiban alapból beépülésre kerültek social media ikonok (vagy social media widget-ek), mondjuk facebook, youtube, twitter stb. Ekkor a legtöbben azt gondolják, hogy nyilván azért lett belerakva, mert kötelező mindegyiket használni. Persze ha nem használja, nem szedi ki a sablonból az inaktív ikonokat, szépen ottmaradnak. Ezen alapon elkészítenek egy youtube csatornát, vagy regisztrálnak a twitterre, és egy pár hét múlva marad egy értékes tartalom nélküli, üresen kongó szellem profil. Mert az ügyvezető azt olvasta, ez jó, de persze senki sem végezte el az alapszintű kutatást arról, hogy mi is lenne a legjobb a cégnek.

A történet ismerős lehet sokaknak, de a helyzet az, hogy ez a hozzáállás rossz. Sajnos a legtöbb vállalkozás számára teljesen ismeretlen annak célcsoportja, azt milyen közösségi média felületen lehet megszólítani, és mit kommunikáljunk neki. Ez a bejegyzés nem a hirdetési lehetőségekről fog szólni, inkább a közösségi média aktivitásról. Illetve annak hibáiról. Valóban megpróbálhatunk mindegyiken jelen lenni, de az időbe kerül és tudjuk, hogy az idő is pénz.

Mi alapján válasszuk ki a profitáló közösségi média felületet vállalkozásunk számára?

A marketingben, de talán az életben is a legfontosabb dolgunk a cél, tervezés, és a kérdések feltevése. Folyamatosan kérdezzünk magunktól, vagy konkrétan célközönségünktől. Hol érhetem el őket? Milyen tartalommal szolgáljak nekik? Mi a stratégiám? Magyarországi adatokból induljunk ki, mert országonként más a helyzet. Amit az ügyvezető olvashatott, az lehet angolul volt, az amerikai piacról. Ott még hasít a twitter, a snapchat, de a tinik kezdenek lejönni a facebookról, amíg itthon teljesen máshogy alakulnak a dolgok. Az alábbiakat fontos figyelembe venni:

  • Demográfia: Ismernünk kell a termékünk/szolgáltatásunk iránt érdeklődőket, aminek ez az alapja. Érdekes adat, hogy több nő használja a közösségi média bizonyos elemeit, mint férfi. Az instagram felhasználók inkább a 18-35-ös korosztály elején vannak. Használjuk fel ezeket az adatokat és vegyük hozzá az elkészített "user persona" elemeinket.
  • Stratégia: Tegyük fel, megvan a célunk és kérdezgettünk is magunktól. Viszont elég kínos, ha élesben jut eszünkbe, hogy irreleváns tartalmat állítunk elő. A szobafestő vizuális szakma, ezért egy kezdő instagram oldal és pinterest jó megoldás, mert az elkészült munkát gusztusosan tudjuk tálalni. De egy állatmenhely lakóinak is szép figyelmet tudunk generálni, mert ezen a felületen nagyon kelendőek a kisállatos képek.
  • Ismerjük a felületet, és azok lakóit: Mit érdemes megosztanunk és milyen formában? Lehet szöveget képi formában megosztani, de figyeljünk a tipográfiára és tálalásra, mert az emberek lehet átsiklanak felette. Esetleg youtube csatornánk van, amin oktatunk? Ha olyan a célközönségünk, akkor ne csak bámuljunk a kamerába és motyogjunk valamit, merjük feldobni a prezentációt, kicsit kitűnni. Mit látna a közönség szívesen, mit osztana meg?
  • Trendek: Nem árt tisztában lenni azzal, hogy a választott felületen milyen típusú tartalmak generálnak magas interakciót. Iparáganként változik, ezért nekünk kell folyamatosan képben lennünk.

Nagyon hasznos és jó megoldás tud lenni a közösségi média ha tudjuk, kit kell elérnünk és hogyan. Szép dolog azt gondolni, hogy ami másnak bevált, az nekünk is működni fog, és azt, hogy mindent kell használnunk. Tervezzünk, kérdezzünk, kísérletezzünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr6912888254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása