Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Mennyire hatékony egy kulcsszó?

kulcsszo_hatekonysagi_index.png

Mint az emberek, úgy a kulcsszavak is másként hatékonyak. Az előbbinél, ezt könnyen kiszámíthatjuk.

Online marketing témában rengeteg dolog, tudásanyag kering az ember fejében. Rövidítések, mint: ROI, SEM; vagy fogalmak, mint: konverziós arány, Facebook pixel. Folyamatos tanulás, egyre több információ minden egyes nap. Semmi sem biztos, vagy állandó. Az egyik ilyen téma a kulcsszavak, amik meghatározzák a tartalmunk eredményét, vagy az Adwords PPC kampányunk sikerének egy részét.

Nem mindegy milyen témakörben milyen szavakat használunk, azok hol helyezkednek el (ha tartalomról beszélünk), vagy hirdetéseinkben milyen variációkra jelenik meg szövegünk, mennyit fizetünk azokért, és sorolhatnám. Ez egy elég mély témakör! Hallhattunk már kulcsszó sűrűségről, kulcsszó keresési értékről, és az nagyon fontos fogalom a kulcsszó hatékonysági index (Keyword Effectiveness Index, azaz KEI). Ez a formula abban segít, hogy megtudjuk, melyik kulcsszó mennyire értékes és hatékony. Nagyszerű az írott anyagunk SEO-zásához.

A KEI formulája:

((havi keresések száma)*2/versenytársak száma)*1000

Nem kell megijedni, csak bonyolultnak látszik, mindenre van válasz!

Havi keresések száma: Az Adwords kulcsszó tervezőjében erre választ kaphatunk.

Versenytársak száma: Írjunk be egy kulcsszót a Google keresőjébe, és az eredményeket a keresés felett látjuk majd.

Minél magasabb ez az érték, annál "hatékonyabbnak" mondható a kiválasztott szavunk. Vigyázat! Nem minden Google eredmény felel meg számunkra. Mondjuk, a Puma márkára lehet a versenytársak számába beleveszi a Puma nevű nagymacskát, amitől az magas lesz. Érdemes kicsit konkretizálni a kulcsszavakat, vagy az "allinurl:" operátort használni.

Magas KEI, nagyobb siker?

NEM! A magas KEI azt jelenti, hogy az adott szó mennyire népszerű. Egy magas mutatóval rendelkező kifejezés csábítónak tűnhet, de a SEO-ban más-más apró tényező jelenti a sikert. A célunk az első tízbe bekerülni, viszont lehet keresőoptimalizálásra szakosodott ügynökségek foglalkoznak az első oldalon szereplő weboldalakkal, vagy neves márkákról van szó sőt, valószínű, hogy a többi SEO szempont alapján sokkal sikeresebbek, mint mi. Mindig érdemes hirdetéseket is használni.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr9914017424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása