Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Az Analytics egyik leghasznosabb funkciója

analytics_viselkedesi_folyamat.png

Az adat kincs, és a Google Analytics viselkedési folyamat menüpontja egy jó hely az adatbányászásra.

Amikor megszabjuk marketingcélunkat, elengedhetetlen a megfelelő szintű és minőségű adat. Beszélhetünk mennyiségi (mennyi látogató volt XY oldalon), és minőségi (abból mennyi konvertált) adatról. Vannak esetek, amikor a felhasználók mozgását szeretnénk megnézni. Egy felhasználó milyen úton jut el célja beteljesítéséhez, és X mennyiségű emberből, mennyi teljesíti azt? Erre is szolgál az Analytics egyik leghasznosabb nézete, a viselkedési folyamat.

Users Flow avagy Viselkedési folyamat

A User Flow kifejezés annyit tesz, hogy a látogató milyen kis lépések megtételével éri el végcélját. Tegyük fel a célunk az, hogy minél többen kérjenek árajánlatot az űrlapunk kitöltésével. Hogyan teljesül ez a folyamat? Milyen oldalakat néz meg a látogató a cél teljesülése előtt? Netán így teljesül célunk: Főoldal>Cégünkről>Árajánlatkérés. Vagy esetleg így: Főoldal>Cégünkről>Szolgáltatásaink>Árajánlatkérés.

Megnézhetjük, hogy a látogatói útvonal folyamán mennyien hagyták el az oldalunkat. A fenti példát alapul véve talán a cégtörténetünk megtekintése után 80%-os oldalelhagyás történt? Akkor írjuk át! Vagy netán már a főoldalon elveszítjük látogatóink jelentős részét? Alakítsunk rajta! A felhasználói élmény (UX) nagyon szépen levezethető ebből a nézetből. A beállításoknak köszönhetően, pedig azt is megnézhetjük, hogy hirdetésünkre való kattintás után hova vándorolnak oldalunkon belül az emberek. És még rengeteg szűrési lehetőségünk is van.

Elengedhetetlen, hogy weboldalunk jó élményt nyújtson. Ha van egy adott célunk, akkor a látogató a lehető legkönnyebben teljesítse azt. Ez a funkció még keresőoptimalizálás és A/B tesztelési folyamatokhoz is szép adatokat tud mutatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr8612654861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása