Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Mikor érdemes Facebook hirdetést csinálni?

mikor_kell_facebook_hirdetes.png

Facebook vagy Google Ads? Ez a bejegyzés segít eldönteni, mikor használd a Facebook hirdetéseket.

Manapság egyre népszerűbb Magyarországon is a PPC hirdetések használata. Legalábbis a vágy arra, hogy hirdessen, mert nagyon sokan nem tudják mikor melyik platformot érdemes használni. Nem mindegy még az sem, mit hirdetünk, milyen landoló oldalt alkalmazunk, vagy a vásárlási fázis melyik mozzanatában (mikro-momentum) érjük el az ügyfelünket.

Egy Facebook hirdetésnek rengeteg előnye van. Az árak, a lehetőségek, az elemzési képessége is egyre jobb sőt, a célközönség elemzési adataival a konkurensek háta mögé is benézhetünk. Nem mellesleg a vizualitás miatt is sokak kedvencévé vált. Vannak olyan vállalkozások, melyek 70%-ban csak Facebook hirdetést használnak. Az Adwords-szel szemben nyilvánvalóan több előnye/hátránya van, de ebben a bejegyzésben egy fontos kérdésről lesz szó:

Facebook hirdetés? Mikor is?

A hirdetés a vásárlói szükséglet kielégítésére szolgáló terméket, vagy szolgáltatást mutatja meg. Viszont ez NAGYON tág megfogalmazás, mert minden felületnek megvan a maga helyes "használati módja". Az Ads rendszerében inkább akkor érdemes megjelennünk, amikor a vásárló már tiszta megoldástudattal rendelkezik: "Menni akarok valahová","Cipővásárlás Budapest", és sorolhatnám.

Ezzel szemben a Facebook erőssége a vágykeltés, figyelemfelhívás. Ennek az oka az, hogy a vizuális elemekkel és célzási lehetőségekkel abban a pillanatban hívjuk fel a figyelmet magunkra, amikor a vásárlónak szüksége van ránk, és a Facebook oldalát böngészi. A képek, videók, helyi célzással és jól látható CTA-val mindez teljesül. Nagyon jó példa az árakció, esemény, vagy éppen az álláskeresés témakör.

Amikor az ember állást keres, megvan a szándéka, a "fájdalomtudata", és lehet kattintott már Adwords hirdetésre is "Állások Budapest". A Facebook-on ekkor nagyon jól lehet hirdetésünket kifejezetten ezekre az emberekre célozni, és felhívni a figyelmüket. A keresési szokás miatt szűkebb kulcsszót ír be a kereső, mondjuk "Copywriter állás", addig a Facebook on megcélozhatóak azok, akiket érdekelhet a "Copywriter" és az "álláskeresés" témakör.

Persze nem mindegy milyen landoló oldalt rakunk össze a hirdetésből érkezőknek, de erről később. (Nem mellesleg remarketingre is fenomenális.)

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr7413731032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása