Miért nem ingyenes a Facebook használata, és mivel fizetünk érte? Egy vállalkozás mit kezdhet a fizetős hirdetésekkel? Részletek a blogon.
Elméletileg a Facebook egy olyan platform, ahol az ember könnyen felveheti a kapcsolatot másokkal. Rokonokkal, barátokkal, vagy új ismerősökkel, akikkel éppen csak egy röpke pillanatig beszélgetett. Rengeteg olyan csoport létezik, ahol olyan emberekkel vehetjük fel a kapcsolatot, akikkel megegyezik az ízlésünk. Pár éve a szivárvány eltűnt, a Facebook pedig egy fizetős szolgáltatássá vált. De mivel, és hogyan fizetünk a használatáért?
Mivel fizet a magánszemély a Facebook-ért?
Elvileg ingyenes mindenki számára. De, csak papíron, hiába kapjuk meg bejelentkezésnél azt, hogy ingyenes, és az is marad. Ismerősökkel chatelünk, játszunk egy kicsit, majd végigpörgetjük üzenőfalunk. Ezért mivel fizetünk? Adattal. Nagyon sok adattal. A profilunkban megadott adatok remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy mások számunkra termékeket ajánljanak, jól megcélzott hirdetéseken keresztül. Ilyen célzás lehet: kor, nem, érdeklődési kör, vagy akár kapcsolati státusz is. Tegyük fel, egy terméket szeretnénk hirdetni, a 18-35 éves, egyedülálló hölgyeknek. Lehetséges. Persze a klasszikus sütik (cookie) mindig jelen vannak. Mindenki találkozhatott a következővel: Vásárlási szándékkal meglátogattunk egy oldalt, de nem történt meg maga a vásárlás. Pár nappal később Facebook hirdetések közt láttuk, hogy ugyanaz a weboldal hirdeti, ugyanazt a terméket (akár olcsóbban), amit éppen meg akartunk volna venni. Ez nem varázslat, ez a remarketing.
Miért fizessen a vállalkozás a Facebook-ért?
A mai napig a vállalkozások többsége rosszul használja a Facebook-ot. Főleg azzal nincs tisztában, hogyan termeljen profitot. Posztol naponta egy cuki képet, egy terméket az oldaláról, vagy képes minden nap reggel kitenni a boltja nyitvatartási idejét. De nem ilyen egyszerű a dolog, hogy akármit kiteszünk, a követők meg csak gyűlnek, és mindenki fizet a szép szemünkért. Nem elég naponta kitenni, hogy mi vagyunk a "Kismiska Bt.", és ezzel el van intézve minden.
A fentebb említett célzási lehetőségekkel remek hirdetéseket rakhatunk össze. Ami a legjobb, hogy viszonylag jobb árakkal, mint mondjuk az Adwords. A marketing pénzbe kerül, a Facebook pedig inkább egy hirdetési felületté vált, mint "közösségi oldallá". Vállalkozásként hirdethetjük: oldalunk, weboldalunk, akár akciózhatunk, vagy egy adott terméket potenciális, visszatérő vásárlóink számára. Egy jól összerakott hirdetés, kevesebb időt vesz el, és gyorsabb eredményt hoz, mintha (akár hónapokig) hagyjuk Facebook oldalunkat a semmibe.
Pláne azért, mert nem mindegy mit teszünk ki oldalunkra. Amúgy sem látja minden követőnk, amit posztolunk, de ez egy másik téma.
A kép forrása: http://flourishphotog.com/wp-content/uploads/2014/03/Facebook-Reneges-on-Free-Facebook-not-free.jpg
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.