Online Marketing Cafe

Online marketing ötletek egy kávé mellett

Van 5 perced?

Ez az online marketing blog megmutatja, hogyan kerülhetsz közelebb a terved megvalósításához a digitális eszközök kellékeivel. A cél lehet több konverzió, minőségibb feliratkozók szerzése, nagyobb elérés vagy bármi, ami megnöveli a sikered. A gondolat megvan, a terv készülőben, az eszközök tárháza végtelen, a módszer viszont más. Ülj le, igyál meg egy finom kávét és olvasd el, hogyan tudod Te is megvalósítani a megálmodott eredményed!

Mi öli meg a kisvállalkozásod?

Nem a körülmények, nem is pénzhiány. Ennél sokkal egyszerűbb dolog, amivel minden reggel találkozol.

Szinte minden szakmai könyvben lehet olvasni arról, hogy egy vállalkozás élettartama a hozzáállásunktól is függ. Elengedhetetlen, hogy fejlesszük személyiségünket, amitől látásmódunk is megváltozik. Rengeteg sikeres ember arról számol be, hogy a jó hozzáállás jelentősen pozitív irányba terelte az életének minden területét. Ami miatt kiegyensúlyozottabb lett, és az üzletben is jöttek a sikerek. Melyik rossz felfogást követi a magyar kisvállalkozók jelentős része?

"A Kft. ÉN vagyok!"

Hangzott el az idézet a Barátok közt című sorozatban még pár évvel ezelőtt. Ebből az egy mondatból internetes Meme lett, és tulajdonképpen jól bemutatja, mit gondol a legtöbb hazai kisvállalkozás döntéshozója. Érthető, ha valamit felépítünk, akkor kevésbé vagyunk hajlamosak változtatni rajta, és kisajátítjuk azt. Emlékezzünk vissza gyerekként, amikor rajzórán nehezen, de sikerült lerajzolnunk családtagjainkat, majd a tanár körbejárt, és konstruktív tanácsaival látott el minket. Legtöbben rossz néven vehették, pedig nem biztos, hogy rosszul jártunk volna a kis módosítással.

Rendszeresen tapasztalom, hogy nem nyitnak a vezetők az új dolgok felé. Élből elutasítják a változást, az új dolgok kipróbálását, a tanácsot, és ötleteinket megfontolás nélkül a kukába dobják. Legrosszabb esetben szakmailag kérdőjelezik meg azt a szakembert, akit megbíztak egy adott feladat elvégzésével. Mindezt úgy teszik, hogy fogalmuk sincs az adott szakmáról. „A vállalkozás rólam szól!” „Én vagyok a középpontban!”. Ismerős? Sokszor hallottam már ezt egy vezető szájából. Legjobb esetben a „bizniszünk” a vevőinkről szól, akiknek az életét jobbá tudja tenni termékünk, vagy szolgáltatásunk. Nem? Az üzleti életben a legnagyobb ellenség az a személy, akivel minden reggel a tükörben találkozunk.

Hogyan legyünk jobb cégvezetők?

Úgy gondolom nyitottnak kell lenni az újra, csak úgy fejlődhetünk minden téren. A vállalkozásfejlesztés folyamatos dolog, amit lehet a környezetünk tud megkönnyíteni. Ne féljünk megkérdezni akár a legkisebb embert is a cégünkben. Lehet neki lesz egy bomba jó ötlete, amiből profitálhatunk, ha meg nem jó tippet adott az sem baj. Legalább látjuk, hogy nem csak a fűtés miatt van ott. Különösen egy kis szervezetnél nélkülözhetetlen az összetartás, ha már a „családias környezet” szót minden álláshirdetés elkoptat lassan, akkor ne zárkózzunk be. A főnök kötelessége összetartani az embereket, növelni az együttműködésre való készséget. Legyünk befogadóbbak és adjunk munkatársaink véleményére, hiszen az állásinterjúkon azért választottuk ki őket, mert szimpatikusak voltak emberileg, szakmailag. Vagy nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketingcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr2912038489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása